"Kijk altijd naar de mogelijkheden,
niet naar de belemmeringen."

Nieuws

Pagina 1 van 4  > >>

TOP Result Groep helpt mee aan verhogen klanttevredenheid

In opdracht van Cofely heeft TOP Result Groep een trainingstraject uitgevoerd op het gebied van klantgerichtheid. Door de fantastische inzet van de deelnemers is het ons gelukt om de klanttevredenheid aantoonbaar te verhogen met 22%. Meer


Meer kansen met de elevator pitch

Stel dat je op een feestje onverwachts wordt voorgesteld aan de directeur van een bedrijf waar je graag (voor) zou werken. Hij vraagt wat je zoal doet en na een paar seconden bedenktijd is het enige wat je kunt uitbrengen: "Ja, eh, iets met computers." Helaas, een gemiste kans. Meer


Samen werken is iets anders samenwerken

Hoe komt het dat je met die ene collega goed kunt samenwerken, terwijl het contact met een andere collega moeizaam verloopt? Het DISC model geeft aan hoe mensen hun omgeving waarnemen en daarop reageren. TOP Result Groep verzorgt DISC trainingen voor teams. Lees meer. Meer


De psychologie van overtuigen

Overtuigen is niets anders dan het beïnvloeden van mensen. Ervoor zorgen dat die ander jouw idee overneemt of een product of dienst van jou afneemt. Hierbij is het wel van belang dat je zelf ook overtuigd bent van je idee of product, anders zal het nauwelijks lukken een ander te overtuigen. Zorg daarnaast voor een duidelijk, begrijpelijk verhaal, dus geen wirwar van feiten maar wees to the point. Stem je verhaal ook goed af op je gesprekspartner en breng je idee op een positieve en enthousiaste wijze. Kortom een goede mix van inhoud en vorm. Meer


Feedback geven wordt zo een koud kunstje

'Ik werk samen met Hans, een superaardige en enthousiaste collega met veel goede ideeën, maar hij is heel dominant en vaak lang van stof. Het kost me altijd veel tijd en energie om met hem te overleggen; ik weet eigenlijk binnen een paar minuten wel wat de essentie is maar Hans weet niet van ophouden. Ik ben overigens niet de enige die hier last van heeft. Ik merk ook dat klanten zich vaak aan hem storen. Ik heb daar al eens een geïrriteerde opmerking over gekregen. Waarschijnlijk is hij er zich helemaal niet van bewust. Ik zal er toch een keer iets van moeten zeggen...' Meer